Noutăți - comunicate de presă

Flux comunicate de presă. edu.ro

  • În județul Buzău se va realiza informatizarea completă a procesului educațional în cadrul unui proiect-pilot cu finanțare prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020

    16 Noi 2017

    Ministerul Educației Naționale (MEN) își asumă prioritățile din domeniul E-educație, PI2.3/OS2.4/ Acţiunea 2.3.3. Îmbunătăţirea conţinutului digital şi a infrastructurii TIC sistemice în domeniul e-educaţie, e-incluziune, e-sănătate şi e-cultură - Secțiunea e-Educație.

    Astfel, în conformitate cu Programul de guvernare și strategiile de dezvoltare a învățământului, MEN își propune prin intermediul unui proiect-pilot să realizeze informatizarea completă a procesului educațional dintr-un județ. Demersul presupune dotarea tuturor unităților de învățământ preuniversitar din județul respectiv cu echipamente IT de înaltă performanță, astfel încât să fie create premisele organizării unui proces educațional de calitate.

    În acest sens, au fost identificate, la nivel național, 13 județe eligibile, cărora în luna august 2017 li s-a transmis o solicitare privind susținerea activităților proiectului și a sustenabilității acestuia. Șase consilii județene și-au exprimat sprijinul ferm pentru implementarea și sustenabilitatea proiectului.

    În urma analizei condițiilor tehnice din documentația transmisă la minister, județul Buzău a fost desemnat județ-pilot. Prin urmare, în cadrul proiectului derulat de MEN se va realiza, începând cu primul trimestru al anului 2018, informatizarea claselor în care învață elevii din clasele V-XII, precum și a claselor din învățământul profesional. Procesul presupune dotarea (nelimitativ) cu următoarele echipamente:

    1. Tablete pentru uzul elevilor (în fiecare clasă numărul de tablete va fi egal cu numărul băncilor pentru elevi). Tabletele vor fi utilizate exclusiv la școală.

    2. Laptop-uri pentru toți profesorii din județ

    3. Table inteligente (una pentru fiecare clasă)

    4. Videoproiectoare și ecrane de proiecție (câte unul în fiecare clasă)

    5. Conectare wireless pentru școli

    Suplimentar, pentru învățământul profesional vor fi achiziționate imprimante 3D. 

    În vederea selectării județului-pilot, au fost luate în calcul, în faza preliminară, următoarele criterii: număr de elevi cuprins între 45.000-70.000, număr de profesori cuprins între 4.000-5.500 și asigurarea sustenabilității proiectului de către consiliul județean timp de 5 ani după finalizarea implementării.

    BIROUL DE COMUNICARE

  • 55.000 de profesori vor fi abilitați curricular în următorii patru ani, în cel mai mare și important proiect de profil: „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” (CRED)

    14 Noi 2017

    Ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, și ministrul delegat pentru fonduri europene, Marius Nica, au semnat marți, 14 noiembrie, la Palatul Parlamentului, contractul de finanțare privind derularea proiectului strategic „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” (CRED).Proiectul, al cărui obiectiv este abilitarea curriculară a 55.000 de cadre didactice din învățământul primar și gimnazial, se va derula în perioada 2017-2021 și are un buget de aproximativ 42 milioane de euro.

    „Este un proiect ambițios și absolut necesar pentru sistemul de învățământ din România, întrucât a fost aprobat un nou curriculum atât pentru învățământul primar, cât și pentru cel gimnazial, acesta din urmă fiind în curs de implementare. Proiectul atinge toate elementele necesare formării pentru un act de predare de calitate din perspectiva profesorului”, a declarat ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop.

    Veștile bune pentru finanțarea sectorului de educație urmează și în luna decembrie, când Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene va lansa finanțări de peste 370 milioane de euro, cu accent pe burse doctorale, A doua șansă pentru tineri și acordarea de subvenții pentru studenții din categoriile dezavantajate”, a declarat Marius Nica, ministrul delegat pentru fonduri europene.

    Proiectul lansat de Ministerul Educației este o picătură în oceanul de nevoi pe care le generează sistemul de educație. Sper ca în continuarea acestui demers să existe abordări și dezbateri care să se concentreze pe conținuturile din curriculumul național, întrucât acesta trebuie adaptat la specificul, profilul și așteptările elevilor de astăzi”, a punctat Ecaterina Andronescu, președintele Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport din Senatul României.

    Întoarcerea spre studiu și formare este o condiție esențială în activitatea cadrelor didactice. CRED este un proiect provocator care pornește sub auspicii favorabile. Am încredere că va fi dus la bun sfârșit și că rezultatele vor aduce plusvaloare”, a conchis Camelia Gavrilă, președintele Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport din Camera Deputaților.

    Pentru a asigura acoperire națională, CRED beneficiază de un parteneriat activ la nivel local: 3 inspectorate școlare județene (Bihor, Iași și București) și 8 Case ale Corpului Didactic (Botoșani, Brașov, București, Buzău, Cluj, Olt, Teleorman și Timiș). 

    Pentru desfășurarea activităților de formare vor fi alcătuite 2.750 grupe de profesori în toate județele și în Capitală. Numărul total de ore de formare la nivel național este de 330.000, implicând aportul a 900 de formatori. Toți cei 55.000 de participanți la cursurile de formare vor primi o subvenție în cuantum de 600 de lei. Suplimentar, pentru cadrele didactice generatoare de bune practici vor fi acordate 150 de premii. De asemenea, vor fi elaborate 18 ghiduri metodologice care acoperă toate disciplinele prevăzute în noile planuri-cadru pentru învățământul primar și gimnazial, respectiv 7.200 de resurse educaționale deschise (RED) pentru toate disciplinele. Acestea vor fi accesibile elevilor și cadrelor didactice atât în centrele de resurse educaționale deschise, cât și pe o platformă on-line de e-learning.

    În primele luni ale proiectului va fi facilitată în rândul decidenților și partenerilor educaționali abordarea curriculară unitară și coerentă, centrată pe competențe, cu scopul de a asigura oportunități egale pentru elevii aparținând grupurilor dezavantajate, inclusiv pentru cei reintegrați în programe de tip „A doua șansă”. Totodată, prin intermediul activităților incluse în CRED, se are în vedere creșterea calității și relevanței educației în școlile aflate în zone cu populație vulnerabilă, ținta fiind reducerea ratei de părăsire timpurii a învățământului prin implementarea de proiecte inovative axate pe dezvoltarea competențelor-cheie, în contexte de învățare curriculare și extracurriculare stimulative si motivationale, pentru cel puțin 2.500 de elevi.

    De asemenea, proiectul „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” reprezintă o intervenție sistemică destinată prevenirii fenomenului de părăsire timpurie a școlii prin măsuri care să susțină aplicarea inovativă și sustenabilă a noului curriculum național și creșterea accesului la experiențe de învățare de calitate ale elevilor din învățământul primar și gimnazial.

    Conferința de lansare, organizată de Ministerul Educației Naționale în colaborare cu Institutul de Științe ale Educației, a reunit peste 500 de participanți: cadre didactice, reprezentanți ai partenerilor de dialog social (sindicate, asociații ale elevilor, părinților etc.), șefi ai inspectoratelor școlare județene și directori ai caselor corpului didactic (CCD), precum și reprezentanți ai Guvernului și Parlamentului României.

    BIROUL DE COMUNICARE

  • Conferință de lansare a proiectului strategic „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” (CRED)

    13 Noi 2017

     

    Ministerul Educației Naționale în parteneriat cu Institutul de Științe ale Educației lansează proiectul strategic „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” (CRED) al cărui obiectiv este abilitarea curriculară a 55.000 de cadre didactice din învățământul primar și gimnazial.

    Conferința de lansare se va desfășura marți, 14 noiembrie, cu începere de la ora 11:00, la Palatul Parlamentului (Sala C.A. Rosetti). Cu acest prilej, ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, și ministrul delegat pentru fonduri europene, Marius Nica, vor semna contractul de finanțare privind derularea CRED.

    Proiectul „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” reprezintă o intervenție sistemică destinată prevenirii fenomenului de părăsire timpurie a școlii prin măsuri care să susțină aplicarea inovativă și sustenabilă a noului curriculum național și creșterea accesului la experiențe de învățare de calitate ale elevilor din învățământul primar și gimnazial.

    Pentru a asigura acoperire națională, CRED beneficiază de un parteneriat activ la nivel local: 3 inspectorate școlare județene (Bihor, Iași și București) și 8 Case ale Corpului Didactic (Botoșani, Brașov, București, Buzău, Cluj, Olt, Teleorman și Timiș). Proiectul se va derula în perioada 2017-2021 și are un buget de până la 42 milioane de euro.

    La eveniment sunt așteptați să participe reprezentanți ai Guvernului și Parlamentului României, șefi ai inspectoratelor școlare județene și directori ai caselor corpului didactic (CCD), cadre didactice, reprezentanți ai partenerilor sociali.

     

    BIROUL DE COMUNICARE

  • Apel la implicare în consultările publice derulate de Ministerul Educației Naționale, lansat de ministrul Liviu Marian Pop

    12 Noi 2017

    Consultarea publică inițiată de ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, a continuat sâmbătă, 11 noiembrie, cu întâlnirea de lucru găzduită de Școala de Muzică cu program suplimentar din Sighetu Marmației. Au participat directori și directori adjuncți ai școlilor din Sighetu Marmației, Vișeu și Borșa, precum și reprezentanți ai autorităților locale (primar, viceprimar) și ai partenerilor de dialog social: sindicate, elevi, părinți, operatori economici.

    Discuțiile au vizat preponderent cele mai recente proiecte și programe aflate pe agenda publică a Ministerulului Educației Naționale: legea manualului școlar, constituirea la nivelul inspectoratelor școlare a rețelelor de resurse educaționale deschise (RED), consultările privind rolul temelor pentru acasă și tipărirea manualelor școlare pentru învățământul primar și gimnazial, respectiv lansarea proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” (CRED).

    În acest context, ministrul Liviu Marian Pop a solicitat implicare în procesul decizional: „Ministerul Educației este partener în rezolvarea problemelor din sistemul de învățământ. Vă asigur că opinia dumneavoastră contează și este importantă pentru noi. Cu cât vă implicați mai mult în consultările pe care le organizăm, cu atât mai mult ne ajutați să luăm cele mai bune decizii”.

    Totodată, ministrul Educației a catalogat ca prioritară modificarea legislației de finanțare: „Vrem să nu mai avem de-a face cu întârzieri în ceea ce privește plata salariilor colegilor noștri, prin urmare intervenția pe care o luăm în calcul urmărește corectarea acestor disfuncționalități. Concret, ne dorim ca fondurile pentru cheltuielile de personal să fie transmise de la Ministerul Educaţiei Naţio­nale, prin inspectoratele școlare județene/ISMB, direct unităților de învățământ, în timp ce cheltuielile privind bunurile, serviciile și investițiile să fie gestionate în continuare de consiliile locale și județene, respectiv consiliile de sector, în cazul Capitalei”. Ministrul Educației Naționale a mai transmis că rectificarea bugetară din luna noiembrie va fi pozitivă pentru educație, măsură care se coroborează cu proiecția unui buget pentru 2018 majorat substanțial, comparativ cu sumele alocate în ultimii 10 ani.

    Participanții au apreciat deschiderea promovată de MEN, considerând că adoptarea proiectelor care fac obiectul dezbaterilor este benefică pentru sistemul național de educație. Propunerile acestora au avut în vedere deopotrivă proiectele propriu-zise, dar și chestiuni punctuale privind amendarea/optimizarea unor acte normative: Legea Educației, metodologii de aplicare a legii, regulamente de organizare etc.. 

    BIROUL DE COMUNICARE

  • Vizita ministrului Liviu Marian Pop în unități de învățământ din Sighetu Marmației

    12 Noi 2017

    Vizita ministrului Educației Naționale, Liviu Marian Pop, în județul Maramureș a continuat sâmbătă, 11 noiembrie, în program fiind incluse trei unități de învățământ preuniversitar din Sighetu Marmației: Școala Gimnazială nr. 10, Școala Gimnazială „George Coșbuc” și Colegiul Național „Dragoș Vodă”. Pe tot parcursul deplasării, ministrul Liviu Marian Pop a fost însoțit de primarul și viceprimarul orașului și de reprezentanții ISJ Maramureș.

    La Școala Gimnazială nr. 10, ministrul Liviu Marian Pop s-a întâlnit cu elevii care frecventează cursurile programului de învățământ remedial „A doua șansă”, a discutat cu conducerea școlii și a asistat la un program artistic oferit de elevi. Următorul punct pe agendă a fost Școala Gimnazială „George Coșbuc”, unde ministrul Educației Naționale a purtat un dialog deschis cu toți cei prezenți: managementul unității de învățământ, cadre didactice și elevi participanți la grupele de excelență. La Colegiul Național „Dragoș Vodă”, alături de conducerea școlii, de elevi și de părinți, a avut loc discuție amplă și fructuoasă pe marginea principalelor teme de dezbatere publică lansate recent de Ministerul Educației Naționale.

    Ulterior, ministrul Liviu Marian Pop a vizitat Memorialul Victimelor Comunismului şi al Rezistenţei din Sighetu Marmației.

    BIROUL DE COMUNICARE